LinkedIn je profesní sociální síť, která kromě možnosti hledání práce nabízí i nespočet jiných využití. Mezi ně patří třeba budování osobní značky nebo employer branding (tj. budování značky zaměstnavatele). Profesionálové napříč obory tyto možnosti využívají, a díky síti LinkedIn prezentují své odborné znalosti, sdílí kariérní úspěchy se svým publikem, a budují síť cenných kontaktů, která otevírá dveře k novým příležitostem.
Právo není výjimkou, a ať už jste zkušený advokát nebo začínající koncipient, LinkedIn vám má co nabídnout. Strategickým přístupem k této síti můžete vyniknout mezi konkurencí a oslovit správné lidi. Ať už se jedná o nové klienty nebo kolegy z právního oboru. LinkedIn je marketingový nástroj, který vás bude v počátku stát pouze čas a nápady. Pečlivě vytvořený právní profil na síti LinkedIn by měl být směsicí komplexních právních zkušeností, prokázaných dovedností a osobních úspěchů, kterými se můžete pochlubit v rámci své právní kariéry.
Na co byste měli znát odpověď než začnete?
Co je mým cílem na LinkedIn?
Pro koho budu tvořit obsah?
Jak často chci přidávat obsah?
Kdy a jak budu rozšiřovat svou síť?
Kam chci z profilu vést potenciální klienty (web, calendly, atd.)?
Jak funkčně vyplnit právnický profil na LinkedIn?
Dobře vyplněný právní profil na LinkedIn by měl obsahovat všechny následující sekce. Prvním čtyřem by však měla být věnována zvláštní pozornost, protože právě ty jsou z celého profilu nejdůležitější.
Profilová fotografie: Je prvním dojmem, který uděláte na potenciální klienty nebo spolupracovníky. Kvalitní fotografie by měla působit profesionálně, což znamená neutrální pozadí, dobré osvětlení a adekvátní oblečení (např. oblek nebo elegantní business styl). Výraz by měl být přívětivý, abyste ukázali svou přístupnost. Fotografie by také měla být aktuální a dobře oříznutá, aby byl váš obličej jasně viditelný.
Pozadí profilu: Vaše pozadí za profilovou fotografií je skvělou příležitostí, jak vizuálně komunikovat svou specializaci nebo právní obor. Můžete použít grafiku, která reprezentuje vaši advokátní kancelář. Důležité je, aby pozadí bylo v souladu s vaší značkou a nebylo vizuálně příliš rušivé.
Motto: Motto by mělo být jasné a úderné. Zaměřte se na svou hlavní specializaci a přidanou hodnotu, kterou můžete nabídnout. Například, pokud se specializujete na obchodní právo, můžete uvést: "Zkušený právník se specializací na obchodní právo a mezinárodní klientelu." Mělo by být stručné, ale dostatečně informativní, aby každý, kdo váš profil navštíví, ihned pochopil, čím se zabýváte.
Informace: V sekci "O mně" máte příležitost představit se potenciálním klientům nebo zaměstnavatelům. Tuto sekci můžete využít k tomu, abyste vysvětlili, jaké máte zkušenosti, proč se věnujete právu, a jak můžete pomoci svým klientům. Můžete zde také zmínit své největší úspěchy nebo případy, které vám pomohly získat uznání ve vašem oboru. Použijte klíčová slova, protože pomohou vašemu profilu lépe se zobrazovat ve vyhledávání.
Další sekce profilu na LinkedIn vyplňte následujícím způsobem.
Vybrané: Tato sekce je místem, kde můžete ukázat své práce nebo publikace. Přidat můžete svůj web nebo nejčtenější příspěvek. Pokud jste například napsali odborný článek, vedli jste důležitý případ nebo jste byli oceněni za svou práci, tato sekce je ideální pro jejich prezentaci. Ujistěte se, že zde máte aktuální a relevantní materiály, které poukazují na vaši odbornost.
Pracovní zkušenosti: Tato sekce by měla zahrnovat veškeré vaše relevantní pracovní zkušenosti. Brigádu z dětství tedy klidně vynechejte. U každé pozice popište klíčové úspěchy, kterých jste dosáhli, a dovednosti, které jste si osvojili. Například můžete uvést konkrétní případy, které jste pomáhali řešit, nebo projekty, na kterých jste pracovali.
Vzdělání: V sekci vzdělání byste měli uvést své právní vzdělání, včetně všech titulů, které jste získali, a škol, které jste navštěvovali. Pokud jste během svého studia dosáhli významných úspěchů, jako jsou ocenění nebo účast na prestižních soutěžích, neváhejte je zmínit. Zmiňte také zahraniční zkušenost, pokud ji máte.
Licence: V této sekci můžete uvést všechny licence, které jste získali, včetně advokátní zkoušky, jazykových certifikátů nebo jiných certifikací relevantních pro váš obor. Ujistěte se, že všechny informace jsou aktuální.
Dovednosti: Uveďte všechny relevantní dovednosti, které jste si osvojili během své kariéry. Můžete zahrnout jak tvrdé dovednosti (např. obchodní právo, revize smluv), tak měkké dovednosti (např. komunikace, vedení týmu). Dovednosti můžete přidávat přímo k jednotlivým pracovním zkušenostem - využijte toho! Nezapomeňte požádat své kolegy a klienty, aby vám dali na LinkedIn doporučení na tyto dovednosti – to může zvýšit vaši celkovou důvěryhodnost.
Jazyky: Pokud ovládáte více jazyků, uveďte je v této sekci. Schopnost komunikovat v různých jazycích je velkou výhodou, zejména pokud pracujete s mezinárodními klienty. Uveďte úroveň své znalosti jazyka, např. "angličtina – C1".
Jak zvýšit počet sledujících mého LinkedIn profilu?
Vytvořením a detailním vyplněním vašeho profilu na LinkedIn práce teprve začíná. Způsobů, jakými zvýšit počet sledujících, je mnoho. Tvorbou relevantních příspěvků a komentáři u příspěvků vašich kolegů však zvýšíte pravděpodobnost, že vás budou sledovat ti správní lidé.
Pravidelně publikujte příspěvky: To může zahrnovat odkazy na zajímavé články, vaše vlastní myšlenky, názory na aktuální právní témata, nebo novinky z právního světa.
Sledujte své kolegy: LinkedIn je síť, která podporuje vzájemné propojení. Sledujte své kolegy z práce a další profesionály ve svém oboru, abyste zůstali v obraze a budovali hodnotné profesní vazby.
Odpovídejte na zprávy a komentáře: Nezapomínejte být aktivní i ve svých reakcích. Rychlá a přátelská odpověď na zprávy nebo komentáře ukazuje, že jste přístupní a ochotní komunikovat.
Pravidelně rozšiřujte svou síť: Nečekejte, až vás někdo pozve do spojení. Buďte aktivní a rozšiřujte svou síť pravidelně o profesionály z vašeho oboru.
Tipy na závěr
Konzistence je klíčová
Pakliže se rozhodnete být aktivním přispěvatelem do sítě LinkedIn, zvažte také četnost svých příspěvků. Budete tvořit obsah jednou týdně nebo jednou měsíčně? Ať už zvolíte cokoliv, ujistěte se, že postujete vždy ve stejný den a čas. Algoritmus vás za konzistenci odmění novými sledujícími.
URL adresa profilu
Přizpůsobte si URL adresu svého profilu tak, aby byla jednoduše zapamatovatelná a obsahovala vaše jméno nebo firmu. Po kliknutí na ikonu vašeho profilu se nastavení nachází v pravém horním rohu (Veřejný profil a adresa URL).
Webová stránka
Pokud máte svou webovou stránku, určitě ji přidejte do svého LinkedIn profilu. To může být dalším způsobem, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu a poskytnout lidem více konkrétních informací o vašich službách.
Často kladené otázky (FAQs)
Jaké klíčové informace by mělo obsahovat moje motto?
Motto by mělo stručně popisovat vaši specializaci, pracovní pozici a náplň práce. Jedná se o příležitost ke zmínění klíčových informací o vás, která pomohou vašemu profilu zobrazovat se ve vyhledávání.
Jak často mám profil aktualizovat?
Je důležité získat doporučení na LinkedIn?
Mohu používat LinkedIn pro networking i jako koncipient?
Jaký typ obsahu bych měl na LinkedIn sdílet?
LinkedIn je multifunkční nástroj, který může výrazně ovlivnit vaši kariéru v právním oboru. Optimalizací svého profilu a aktivním zapojením se do diskusí můžete zvýšit svou viditelnost, získat nové klienty a budovat silné profesní vztahy. Ať se vám daří!
Kommentare